כל השאלות על בדיקות גנטיות לסרטן לגיל השלישי

בדיקות גנטיות לסרטן לגיל השלישי

מחלת הסרטן אינה מבדילה בין אנשים. היא יכולה להגיע אל כל אחד ואחת מאתנו ולקחת אותנו מהאנשים היקרים לנו ביותר. המחלה משפיעה על אורח החיים בשלל היבטים; בריאותיים, נפשיים, על היחסים ואפילו על הכלכלה שלנו. בדיקות גנטיות לסרטן לגיל השלישי יכולות לסייע ולשם כך ריכזנו את השאלות הנפוצות עליהן.

מדוע כדאי לבצע בדיקות גנטיות לסרטן לגיל השלישי?

ישנם אנשים אשר מעדיפים לא לדעת שהם נמצאים בקבוצת סיכון. גישה זו אינה בריאה כיוון שהיא גורמת להימנעות מבדיקה שיכולה להוביל לטיפול מקדים. ככל שהסרטן מזוהה בשלב מוקדם יותר כך עולה הסיכוי לטפל בו. הטיפול יכול להיות פשוט יותר וסיכויי ההצלחה עולים. בדיקה גנטית לסרטן יכולה לסייע בהבנת הסיכונים ולהקדים זיהוי של המחלה.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

על מנת לבצע את הבדיקה כל שיש לעשות הוא למסור דגימת רוק. לאחר קבלת הדגימה נעשה ניתוח של התוצאות ומוערכים הסיכויים לאחד מבין שמונה סוגי סרטן תורשתיים. הבדיקה עצמה מבצעת ניתוח של רצף של שלושים גנים ותוצאותיה מאפשרות לך לדעת מהם הסיכויים שלך לחלות באחד מאותם שמונה סוגי סרטן. בדיקות גנטיות לסרטן לגיל השלישי אינן כואבות, כמעט ואין בהן טרחה והתוצאות שלהן יכולות להשפיע על אופן הטיפול בך.

איזה אחוז ממקרי הסרטן הוא תורשתי?

15%-10% ממקרי הסרטן הם תורשתיים. אמנם ישנו סיכוי גדול לקבל סרטן שאינו תורשתי, אך מעל לעשרה אחוזים מהמקרים ניתנים לאבחון מוקדם יותר, מה שיכול להוביל להצלת חיים. נוסף על כך יש לזכור כי ברגע שמופיע גן שעשוי להוביל למחלת הסרטן, הסיכויים לחלות בו גבוהים באופן משמעותי לעומת שאר האוכלוסייה. בדיקה גנטית לסרטן מאפשרת לרופאים לבצע את הבדיקות המקדימות הנחוצות ביותר עבורך.

מתי מומלץ לבצע בדיקות גנטיות לסרטן?

מומלץ לבצע בדיקות גנטיות לסרטן בגיל השלישי במקרה והייתה מחלה במשפחה אשר יכולה להיות קשורה לגנטיקה. כמו כן, מומלץ לבצע את הבדיקה על מנת לחיות חיים שקטים, או להיות במודעות גבוהה לסיכונים השונים. הבדיקות הגנטיות משמשות כעזר לרופאים כך שהם יוכלו להגן עלייך.

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אבי קמינסקי – מומחה לחינוך
אבי קמינסקי הוא מומחה מוסמך בחינוך ומלמד אנשים ללמוד כבר למעלה מ-30 שנה. הוא כתב שני ספרים בנושא והידע...
קרא עוד »
ספט 03, 2022
פיזיותרפיה נשימתית למחלימי קורונה
חרונה, מתרבים הדיווחים על שורת סיבוכים ונכויות מתמשכים המופיעים במחלימים ממחלת הקורונה, גם בקרב אלו...
קרא עוד »
נוב 02, 2021
האם כדאי לך לעבור למולטיפוקל?
ככל שעוברות השנים הראיה שלנו נפגעת, ממש כפי שחושים אחרים הופכים להיות פחות חדים עם הזמן. לכן זה ברור...
קרא עוד »
אוג 13, 2015