מהו בלט דיסק?

בלט דיסק

כאבים בגב יכולים להופיע בצורות שונות אך לא תמיד נדע להבחין בין הבעיות, למשל בעיה נפוצה שקיימת ולא זוכה להתייחסות הינה בלט דיסק. היעדר טיפול בבעיה זו עלול להוביל להתדרדרות שיכולה להתבטא בפריצת דיסק ומכאן הטיפול הופך להיות מסובך וקשה יותר. חשוב להבין מהו בלט דיסק וכיצד ניתן לטפל בו – "הדיסקים" הנמצאים בין החוליות שמרכיבות את עמוד השדרה ניתן למעשה להגדיר כבולמי זעזועים העשויים מסחוס שהוא רקמה דמוית ג'לטין. הדיסק בעצם מסכך את החיכוך בין החוליות ובכך מונע שחיקת החוליות לאורך החיים. במצב בו מופעל לחץ מתמשך על הדיסק, הנוזל שלו יכול לבלוט לכיוון מסויים ובכך ללחוץ על עצבים ולגרום לכאב בעוצמה גבוהה. ככל שייעשה טיפול מהיר בבעיה כך נמנע את התדרדרותה למצב מסובך יותר. 

בלט דיסק – ממה הוא נגרם?

ישנם גורמים שונים שעלולים לגרום לבלט דיסק, הכאבים שנגרמים ממנו משפיעים על התפקוד היומיומי לכן על מנת לטפל בצורה נכונה בכאב כדאי לדעת ממה הוא נגרם ובהתאם לכך לנסות לשנות את אורח החיים במה שאפשר. כמובן שזאת, בשילוב עם טיפול מקצועי יביא לתוצאה המקסימלית והיא – הפחתת בכאב בצורה משמעותית. אז מהם הגורמים הנפוצים לכך?

  • התבגרות – ככל שעולים בגיל כך עולה הסיכון לסבול מבלט דיסק, הגוף עובר שינויים במהלך החיים ואין זה מפתיע שהתופעה שכיחה ביותר בקרב מבוגרים.
  • פעילות פיזית – אנשים העוסקים בחיי היומיום בעבודה פיזית כמו הרמת משאות כבדים, עמידה או ישיבה ממושכת וכ' גובר הסיכוי שיסבלו מתישהו בחייהם מבלט דיסק.
  • השמנת יתר – משקל הגוף משפיע באופן ישיר על עמוד השדרה ומכאן שהבעיה קיימת במידה רבה אצל אנשים הסובלים מעודף משקל.

יעילות הטיפול הכירופרקטי בבלט דיסק

חשוב לדעת, יעילותו של הטיפול הכירופרקטי בבעית בלט דיסק יוכיח את עצמו ככל שתקדימו לטפל בבעיה. זהו ללא ספק הפיתרון העדיף על פני ניתוח אורתופדי. כירופרקט טוב יבצע תשאול מעמיק לגבי המצב הרפואי ויקח בחשבון את כל המסמכים הרפואיים/צילומים/סיכומי ביקורים על מנת להתאים עבורכם את הטיפול המדויק לכם.

.

 

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיגון דלתות
מיגון דלתות לא נעשה ככה סתם. התקנת דלתות ממוגנות היא צורך שנוצר בגלל אירועים ביטחוניים שפוגעים...
קרא עוד »
ינו 08, 2019
מהו ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך זהו למעשה מסמך משפטי אשר הוא מאפשר לכל אדם בגיר שהוא מעל גיל 18 והוא מבין את המשמעות של...
קרא עוד »
יול 30, 2019
ספר החוקים שלא נאמר: בחירת עורך דין מקרקעין בשטח הלא נודע
ניווט בעולם המבוך של עסקאות נדל"ן יכול להיות משימה מרתיעה, רצופת מורכבויות ומלכודות פוטנציאליות....
קרא עוד »
אוק 23, 2023