מתי נדע שהעסק שלנו זקוק למיתוג מחדש?
בניית מותג היא לא דבר פשוט. היא עשויה לערוך זמן וכמובן שיש אסטרטגיה שלמה מאחורי בניית המותג. למעשה כל עסק שלא בונה את עצמו מתוך כוונה להיות מותג ייחודי ו/או מוביל בתחומו פשוט מסתפק במועט, מפחית מהסיכוי שלו לבלוט מעל המתחרים ולא בהכרח מפרסם את עצמו בצורה נכונה. לעתים רבות העסק יהיה זקוק למיתוג מחדש, כמו במקרה של מיזוג חברות, חדירה לתחום חדש או כאשר המסרים של העסק כבר מיושנים ולא מתאימים לרוח התקופה. חברת https://www.gnss.co.il/ עושה לכם סדר בנושא.
מהו הליך מיתוג עסקי מחדש?
מיתוג מחדש הוא בעצם תהליך שבו בונים מעטפת חדשה לחברה ולמוצריה. המעטפת לא רק קשורה למעטפת הפיזית אלא גם למסרים שהחברה משדרת, אולי אפילו לערכים שלה ולאני מאמין שלה. יש לאפיין מחדש את העסק בהתאמה לרוח התקופה, להגדיר את קהל היעד שמכוונים אליו ואת המסרים שרוצים להעביר בפרסומים של החברה, באריזה של המוצרים שלה ואפילו בבאנר המקשר לאתר החברה באינטרנט.
מדוע זה חשוב לבצע מיתוג מחדש?
מיתוג עסקי יכול להיות הליך מאתגר במיוחד. לעתים רבות המיתוג הקיים לא יעבוד או יהיה מיושן מדי ולכן יהיה צורך ל"כוון מסלול מחדש" ולעשות מייקאובר רציני למיתוג החברה. זה יכול להתבטא בלוגו חדש לחברה, סלוגן חדש, מסרים שיווקיים חדשים בפרסומות של החברה, צבעים חדשים המזוהים עם החברה ועוד.
מתי נדע שהעסק זקוק למיתוג מחדש?
- שם העסק שלנו כבר לא רלוונטי – בין אם מדובר על מיזוג של חברות, פירוק שותפות או שינוי המהות של העסק – שם העסק עשוי להיות כבר לא רלוונטי או לא חד מספיק בהתאם לרצון להעביר את המסרים החדשים של החברה. לכן יהיה צורך בשינוי שם החברה במקרה כזה וכאשר משנים את שם החברה זה משפיע על כל אסטרטגיית המיתוג של החברה, העיצובים הגרפיים, המסרים ועוד.
- כשאתם מתקשים לייצר לעצמכם בידול על פני המתחרים שלכם.
- כאשר המותג שלכם לא ברור או מסובך מדי להבנה. כאשר המסרים שלכם מתוחכמים מדי ומסובכים מדי להבנה.
- כאשר אסטרטגיית השיווק שלכם או המודל העסקי שלכם השתנה זה גם הזמן למיתוג עסקי מחדש.
- כאשר אתם מתקשים להצמיח את המותג.