בית תמחוי – הרבה יותר ממה שזה באמת

בית תמחוי

לא פעם אנחנו יכולים לראות בסרטים, בעיקר אמריקאים, אנשים אשר פונים אל בתי תמחוי אשר ממוקמים ליד כנסיות, מוסדות דת וכן במקומות אחרים, זאת בשביל לקבל ארוחה חמה ולעיתים אפילו בשביל לישון במקום. בדרך כלל מגיעים אל המקום מובטלים שאינם עובדים הרבה זמן, קשישים שאין להם משפחה, חיילים לשעבר שחזרו ממלחמות ולא הצליחו להשתלב חזרה בחיים האזרחיים, ואנשים אחרים שלא שפר עליהם מזלם.

בית תמחוי

התמונה הזאת שמוכרת לנו מסרטים ותוכניות אמריקאיות רבות, היא לא תמונה דמיונית, היא תמונת מציאות אשר מתרחשת לא רק בארצות הברית אלא גם במדינות אחרות, כולל בישראל. נכון שמבחינה מספרית, אזי שיש בישראל הרבה פחות אנשים נזקקים, יש גם הרבה פחות בתי תמחוי, נכון שגם קהל היעד שמגיע אל מקומות כאלה הוא שונה במובנים רבים מאלה שאנחנו רואים בסרטים ועדיין, ישנם רבים שמגיעים ומחפשים ארוחה חמה במקום בטוח.

בית תמחוי בישראל, כמו בכל מקום אחר בעולם, הוא הרבה יותר ממקום שמספק ארוחה חמה לאנשים. זה מקום בו אנשים יכולים להרגיש בטוחים שהם יקבלו את מה שהם צריכים בשביל לא להיות רעבים, בשביל להרגיש מוגנים, הם יקבלו בו תמיכה ועזרה, שם יתייחסו אליהם וזה הרבה. בזמן שבחוץ, לא פעם מדובר באנשים שהם שקופים לחברה ולא מתייחסים אליהם בכלל, לא פעם מתייחסים אליהם גם בצורה מאוד שלילית, כאילו מדובר במטרד שמאיים על החברה.

בבית תמחוי זה שונה. שם יתייחסו אליהם, לא משנה איך הם מגיעים אל המקום, לא משנה איך הם לבושים, מה הם אומרים ואיך הם נראים. שם תמיד יתייחסו אליהם בכבוד. עבור רבים מהם זה בית לכל דבר.

אנחנו צריכים לזכור עוד דבר, בבית תמחוי עובדים בדרך כלל אנשים שאינם מקבלים שכר על שירותם, מדובר במתנדבים שעושים זאת מתוך רצון לעזור לחברה, לעזור לחלש. אנשים שמגיעים לשם יודעים ומעריכים את זה. הם מבינים שאותם אנשים יכולים לבחור שלא להיות שם, אך הם בוחרים להגיע בשביל לעזור להם. זו ערבות שאין כדוגמתה.

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פיזיותרפיה נשימתית למחלימי קורונה
חרונה, מתרבים הדיווחים על שורת סיבוכים ונכויות מתמשכים המופיעים במחלימים ממחלת הקורונה, גם בקרב אלו...
קרא עוד »
נוב 02, 2021
5 עובדות שלא הכרתם על דום נשימה
דום נשימה מתייחס להפסקה זמנית או הפסקה של הנשימה. זה יכול להתרחש במהלך השינה, המכונה דום נשימה בשינה,...
קרא עוד »
ספט 14, 2023
ספרי שמע – יש לזה שוק?
אתם מתלבטים באיזו גרסה כדאי להוציא את הספר החדש שכתבתם? הגעתם למסקנה שלכתוב רק למגרה זה כבר לא רציני...
קרא עוד »
יול 10, 2020