תחביבים למבוגרים

תחביבים למבוגרים

ככל שמתבגרים והשנים מתחילות להיערם, יש יותר ויותר זמן פנוי, ויעידו על כך כל אלה שכבר יצאו לפנסיה, ומבלים את זמנם בהתנדבות, בטיפול בנכדים או בזמן איכות ביתי. ובכן, זה בדיוק הזמן הנכון לפתח תחביבים, לעסוק במלאכת יד ולמצוא את התחומים האהובים ביותר. אז אילו תחביבים אידיאליים עבור מבוגרים? הנה כמה הצעות:

תחביבים למבוגרים

סקראפ – עיצוב בנייר

עולם היצירה הוא עולם כל כך רחב, והוא טומן בחובו שלל תחומים ונישות, כשבין היתר הוא כולל את תחום הסקראפ (או סקראפבוקינג). למעשה מדובר בעולם שלם של עיצוב בנייר, החל מהכנת כרטיסי ברכה ועד ליצירת אלבומים שלמים וייחודיים. ניתן לרכוש מחנות יצירה חומרים ייעודיים לסקראפ כמו דפים מעוצבים, משטח עבודה, מדבקות, סכין חיתוך, סרטי בד לעיטור וכו', ולהתחיל ליצור מגוון רחב של אלמנטים מיוחדים. בתור התחלה, כדאי ליצור כרטיסי ברכה פשוטים, לאסוף דוגמאות מהרשת ולהתקדם לאט לאט לפרויקטים מורכבים יותר, תוך למידת טכניקות חדשות ומרתקות.

צילום

לא צריך הרבה כדי ללמוד איך לצלם, מספיקה מצלמה אחת איכותית וקצת יצירתיות. זה נכון שיש לא מעט טכניקות צילום שונות, אבל בסופו של דבר מדובר באומנות, ובאומנות לא חייבים להיצמד לתיאוריה, וניתן ליצור באופן חופשי. אפשר לצלם נופים (מה שיגרום לטייל ברחבי הארץ), לצלם את בני המשפחה (נהדר לתיעוד רגעים משפחתיים) או לצלם אלמנטים דוממים – לא משנה מה תבחרו, העיקר שתפתחו תחביב חדש ומהנה.

סריגה

למרות הסטיגמה של הסבתא הסורגת, אין ספק שסריגה זו פעילות מצוינת, ומעבר לעובדה שמדובר בתוצר שימושי ונפלא, ניכר כי הסריגה מסייעת להפחית מתחים וחרדות ותורמת לא מעט ברמה הקוגניטיבית. ישנן טכניקות סריגה שונות, כמו גם סוגי חוטים ייחודיים לסריגה, כשהתחומים הפופולאריים ביותר הם סריגה בטריקו (סלסלות ושטיחים) או סריגה בצמר (בובות, סוודרים וכו'). כמו כן, ישנן טכניקות לסריגה במסרגה אחת, סריגה בשתי מסרגות ולמרבה ההפתעה – יש טכניקה לסריגה באמצעות הידיים בלבד. חוץ מזה, סריגה תאפשר לכם להעניק לנכדים ולילדים מתנות מקוריות במיוחד!

שחייה

ככל שהשנים עוברות, המצב הבריאותי לא עושה עמנו חסד וחשוב לחזק את הגוף ככל שניתן. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות פעילויות שחייה. מנוי לקאנטרי או לבריכת השחייה העירונית יהיה מצוין בעבורכם, כך תוכלו להגיע בשעות שאינן עמוסות, לבצע פעילות גופנית במים וליהנות משחייה במגוון סגנונות.

ציור

זה אף פעם לא מאוחר מידי ללמוד לצייר. הציור מהווה פעילות מצוינת, ולא רק שהוא תחביב מהנה אלא שהוא נהדר להרגעת מתחים ולביטוי עצמי. תוכלו למצוא שיעורי ציור באזור מגוריכם, או אפילו לחפש צייר שיוכל להעביר לכם שיעורים פרטיים. ברגע שתלמדו את הטכניקה, תוכלו להמשיך לצייר באופן עצמאי ולפתח את התחביב על הצד הטוב ביותר.

 

פיתוח תחביבים חדשים זה בהחלט תהליך מהנה, כשחשוב למצוא תחביב שמתחברים אליו ואוהבים לעשות אותו, רק כך ניתן יהיה להתמיד וליהנות מהעשייה. בהצלחה!

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תרגילים שניתן לבצע על ספת כושר
העשור האחרון הוא כזה שבו רואים את השיבות של ביצוע אימון גופני עולה ובשל המדיה החברתית יש יותר מודעות...
קרא עוד »
ינו 30, 2020
תובנות לבחירת חנות האופניים המושלמת
כסמכות בולטת בעולם הרכיבה, אני מבין את המשמעות של בחירת חנות האופניים הנכונה. עם שפע האפשרויות...
קרא עוד »
פבר 18, 2024
הדברת חולדות – איך עושים את זה לבד?
חולדות הם חיה מזיקה שאם אתם מכירים אותה מקרוב, אתם יודעים טוב מאתנו עד כמה זה לא נעים להתמודד מולה. לכן...
קרא עוד »
אוג 09, 2020