איך אפשר לחזק את הזיכרון בגיל השלישי

על מה דיברנו? אה, נכון, על שיפור הזיכרון בגיל השלישי, נושא כאוב, ולעיתים אפילו מפחיד, לכל המעורבים בדבר, שכן בגיל השלישי אין כמעט חשש יותר גדול מדמנציה, וזה עוד לפני המפגש עם אתגרים שמגיעים באופן טבעי עם הגיל, בלי חולי קיצוני.

יש שאומרים כי אנחנו זה הזיכרון שלנו, ומי שאיבד את הזיכרון לגמרי, או מכיר אדם קרוב לו שאיבד את זכרונו, יודע לומר כי הרעיון הזה לא מאוד רחוק מהמציאות. אנחנו, מבנה האישיות שלנו, נשען לגמרי על הזיכרונות שלנו, ואפילו על זיכרונות בתת-המודע, זיכרונות אשר אינם נגישים לנו באופן ישיר, אלא תחת היפנוזה.

מעבר לבדיחות הרגילות על הזקן ששכח את הקוד לכספת, או שכח איפה שם את הצוואה, הרי שמדובר בסופו של יום בדבר רציני מאוד, וטוב לדעת שיש מה לעשות לגבי ירידה ביכולות הזיכרון בגיל השלישי.

מאריכים חיים, וזוכרים את הכול

אף אחד לא יכול להבטיח לנו בריאות. פיסית, רגשית, מנטאלית, הבריאות היא מתנה, ואנחנו לומדים זאת לרוב על בשרנו, כשאנו חולים, ולפתע כל מה שאנחנו רוצים זה פשוט להרגיש טוב. כשמדובר בבעיות זיכרון, מדובר במכה כפולה – גם ההבנה שאנחנו לא מצליחים לזכור איפה שמנו את המשקפיים או מה רצינו להגיד בכלל, אך גם הפחד, ולעיתים האימה המתגנבים להם פנימה, על רקע החשש מאובדן הזיכרון.

אנו, בני האדם, אשפים במציאת פתרונות לבעיות, ואף אומרים כי הצורך הוא אבי ההמצאה. תיאוריות, רעיונות, מחקרים, בדיקות, ותוצאות, זה מה שאנחנו מחפשים, וזה מה שדוחף את המדע בכלל, ואת מדע הרפואה בפרט, לעבר תגליות חדשות ומרגשות.

משחקי חשיבה למבוגרים נחשבים לכלי אפקטיבי לשיפור של הזיכרון, לצד יכולות מנטליות נלוות. לא רק הזיכרון צריך להמשיך לעבוד, אלא גם ההיגיון, היכולת לחשוב בצורה קוהרנטית, לפתור בעיות, להתמודד עם מצבים יום יומיים פשוטים לצד מצבים מורכבים, כדי שנהיה בהירים לקבל את ההחלטות שאנו צריכים לקבל בכל גיל, ובכל מצב.

שיפור הזיכרון על ידי משחקי חשיבה למבוגרים

המוח שלנו הוא מכונה מרשימה, שלא לומר מדהימה. הוא יוצר את המציאות שאנו חווים, מפרש את כל מה שנכנס מהחושים שלנו, מייצר רעיונות, פותר משוואות, ומנהל אינספור מערכות גופניות בו זמנית. מדהים, אך גם פגיע, וכדי לשמור עליו, צריך לאמן אותו.

שיפור הזיכרון על ידי משחקי חשיבה למבוגרים הוא לא קונספט ניסיוני או רעיון מעניין. כיום ישנם משחקי חשיבה ייעודיים, אשר פותחו על ידי מומחים בתחום הזיכרון, משחקים שנבנו בצורה ספציפית וכוללים תרגילים מובנים, גלויים וסמויים כאחד, לשיפור הזיכרון תוך כדי משחק.

לא מדובר במשחקים לצורך משחק, אלא למשחק לצורך אימון, כך שממנפים פעולה כיפית, מהנה, לעיתים אפילו משעשעת, כדי לשפר את היכולות שלנו. מי שאוהב לשחות, ייהנה משחיה אך יזכה גם לגוף בריא וחזק. מי שאוהב את המשחק, ייהנה בו, ישתפר בו, ו"על הדרך" יגלה שיפור משמעותי ביכולות הריכוז שלו, ועימם, גם בזיכרון.

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפולי שיניים בטורקיה
אז למה באמת שתעשו טיפולי שיניים בטורקיה? ואם אתם כבר בעניין, בואו נברר על העלויות, הטיפולים ואיך בדיוק...
קרא עוד »
מאי 26, 2021
עורך דין תביעת דיבה
''הוצאת דיבה'', ''לשון הרע'', ''פגיעה בשם הטוב'': כל אלה מושגים שלא תמיד קל להבין שכן עולם המפשט הינה מסובך,...
קרא עוד »
מאי 28, 2021
עורך דין ייפוי כח מתמשך – באיזה מצבים כדאי להיעזר בו?
יש מצבים רבים אשר בהם אנחנו עשויים להזדקק לשירות של ייפוי כוח. אז יש את ייפוי הכוח הרגיל שהוא בעיקרון...
קרא עוד »
מאי 27, 2022