איך מחשבים פנסיית נכים

פנסיית נכים

הרבה אנשים יוצאים מתוך נקודת הנחה שאם הם יצטרכו לקבל אי פעם קצבת נכות או פנסיית נכות מחברת הביטוח אצלה יש להם קרן פנסיה, אז הקצבה תהיה בגובה המשכורת שלהם. כלומר, הרבה אנשים מניחים שהקצבה החודשית שהם יקבלו בעתיד תהיה דומה לשכר החודשי שהם מקבלים מהמעסיק. 

אך לצערם, זה לא בדיוק ככה ויש לזה הסבר. על פי החוק מסביר רו"ח אבנר הייזלר, חברות הביטוח מחויבות לשלם פנסיית נכים בגובה 75 אחוז מהשכר הממוצע ולא מעבר לזה, כאשר גם אז זה נקבע על פי תנאים מסוימים, למשל על פי אחוז הנכות, גיל העמית, מסלול הקרן, וכן על פי שיעור ההפרשות שלו. אחרי שמשקללים הכל, אפשר לדעת מה תהיה גובה הקצבה. 

חשוב להדגיש עוד נקודה, לפני שנסביר מדוע זה ככה, כל אחד שיש לו קרן פנסיה יכול לחשב כמה הוא יקבל בעתיד. ישנם מחשבונים שמאפשרים לדעת, איזו קצבה חודשית הוא יקבל מהקרן, בין אם זה במקרים של נכות ובין אם זה במקרים בהם הוא מחליט לפתוח את הקרן מסיבות רגילות. 

מדוע מחשבים בצורה כזו את הפנסיה

ההסבר לכך שאף עמית לא מקבל מאה אחוז משכרו הוא פשוט מאוד, אם זה יהיה המצב הקרנות יפשטו רגל. מעבר לכך, ששיעור הפרשות לקרן, לא עומד אף פעם על שיעור דומה לשכר. לכן גם אין סיבה שהקרן תשלם מאה אחוז, אלא רק חלק בהתאמה לשכר הממוצע של העובד. 

כאן צריך לזכור עוד נקודה והיא, המטרה היא שאיכות החיים של העמית בקרן לא תיפגע ולכן מספקים לו אחוז יחסית גבוה אל מול המשכורת, ולא בוחרים לתת לו אחוז יותר נמוך, דבר שעלול לפגוע באיכות החיים שלו ושל משפחתו.

> מומלץ לקרוא: אבנר הייזלר דה מרקר

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קרם עיניים להפחתת נפיחות מתחת לעיניים
ככל שתהליך ההזדקנות נמשך, כולנו מתמודדים עם הבעיה של הופעת עיניים נפוחות. כדי להימנע מכך, עלינו לנסות...
קרא עוד »
מאי 01, 2023
משכנתא לכל מטרה – עדיין צריך לבדוק את התנאים
בין אם מדובר על משכנתא לכל מטרה ובין אם במשכנתא רגילה, כל אחד מכם צריך להבין כי תמיד יהיה חיוני וחשוב...
קרא עוד »
מאי 24, 2021
נקודות בחייו של אורי לופוליאנסקי
אורי לופוליאנסקי נולד בעיר חיפה בשנת 1951, אביו עלה ארצה לפני מלחמת העולם השנייה מפולין ואימו היא ילידת...
קרא עוד »
יול 20, 2017