איך תדעי שאת סובלת מפטרייה בוולוה

הסבירות שאישה סובלת, סבלה או תסבול מפטרייה באזור האינטימי שלך הוא כ-50% ולכן חשוב לזהות ולדעת כשיש מפטרייה בוולוה. 

מהי הוולוה? 

הכינוי הלטיני לפות, שם כולל לכל המכלול החיצוני של אברי המין והרבייה של האישה. הוולוה מתייחסת לשפתיים החיצונית והפנימיות, נרתיק ופתח השופכה. שיער הערווה מכסה את הפות, הוולוה, ומטרתו לנסות ולהגן על הפות מפני זיהומים וחיידקים ולמנוע דלקות. 

מהי פטרייה בוולוה? 

כ-50% מהנשים חוו לפחות פעם אחת בחייהן מצב של פטרייה בנרתיק שלא עוברת, או בפות וכ-10% מהנשים סובלות בתדירות גבוהה, עד כדי מספר פעמים בשנה. לרוב פטרייה בוולוה מקורה בקנדידה שהיא פטרייה המתקיימת במערכת העיכול ונמצאת במשטח הנרתיק. במצב תקין הקנדידה אינה מציקה או מפריעה אך כשהאיזון במערכות הגוף מופר מסיבה כזאת או אחרת, עלול גם מצבה של הקנדידה להשפיע על התחושות ולגרום לדלקת. חשוב לדעת כי לא כל דלקת מקורה בפטרייה ורופא נשים יאבחן זאת.

התסמינים

בשביל להבין יש להכיר את התסמינים המופיעים במצב של פטרייה. על פי רוב יופיעו הסימנים לפני הווסת ויחלשו עם הגעתה, יהיו אלה תסמיני של גרד בשפתיים החיצוניות, תחושת צריבה במתן שתן ותחושת גירוי לא נוחה. גם כאבים בקיום יחסי מין יכולים להעיד על נוכחות של דלקת ופטרייה בוולוה. 

האבחון

במבט חיצוני אפשר להבחין באודם ובנפיחות, הפרשות הנרתיק ילוו בריח לא נעים וההפרשות יהיו צמיגיות, גושיות ולבנות. לא תמיד יופיעו כל הסימנים ולא כולם מעידים על דלקת לכן מומלץ לשלוח תרבית לבדיקה. 

הטיפול

טיפול אנטיביוטי באמצעות טבליות וגינליות ומשחה סטרואידית להרגעת הסימפטומים. מומלץ לשלב גם שינוי של תזונה וחיזוק של החיידקים הפרוביוטיים המגנים על הפלורה ויעילים נגד פטריות בנרתיק. 

מומלץ לקרוא גם על וסטיבוליטיס באתר של יעקב בורנשטיין

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אקנה
אקנה היא אחת ממחלות העור השכיחות ביותר המשפיעות על אנשים בכל הגילאים. זה נגרם על ידי שילוב של גורמים,...
קרא עוד »
ינו 18, 2023
למי פונים כדי לסדר סידורי הלוויה?
כשאדם יקר נפטר, עליכם לתכנן את הלוויה שלו, על מנת שתוכלו להיפרד ממנו בצורה מכובדת ובהתאם להלכה. במאמר...
קרא עוד »
אוק 18, 2020
העברת דירות עם מנוף
העברת דירות עם מנוף היא דרך יעילה מאוד למעבר דירה. התהליך אורך בדרך כלל פחות מיממה, והעלות לרוב זולה...
קרא עוד »
נוב 12, 2022