מהו תפקידו של כירורג כלי דם

כירורג כלי דם

לא מעט אנשים, גברים ונשים, נאלצים להתמודד עם בעיות בכלי הדם. בעיות אלו יכול להשפיע על איכות חייהם ומן הסתם, גם על מצב בריאותם לאורך זמן. על מנת להתמודד ואף לפתור בעיות אלו, עליהם לפנות אל כירורג כלי דם באיזור המרכז למשל, אשר מתמחה בכך.

תפקידה של כירורגיית כלי דם, היא לאפשר זרימה נכונה של הדם בגוף וכן לאזן או להפחית את לחץ הדם. לעיתים מדובר בטיפול מקדים לקראת ביצוע טיפולים אחרים, ולעיתים זה מה שעומד בבסיס הטיפול. במיוחד נכון הדבר, אצל מי שיש לו כירורג כלי דםלחץ דם גבוה וכן אצל מי שיש לו גידולים או דליות.

טיפולים של כירורגיית דם, החלו להתבצע באמצע המאה העשרים בארה"ב, בין היתר היו אלו ניתוחים בכלי הדם עצמם וכן ניתוחים בלב. עם השנים התחום, התפתח כמובן, נוצרו כלים וטיפולים שונים אשר איפשרו לבצע טיפולים מתקדמים יותר. למשל, שימוש בבלון מיוחד להרחבת כלי הדם בגוף וכן פיתוח כלי דם מלאכותיים. בישראל טיפולים בכלי דם החלו כבר בשנות השישים, תחילה בבית החולים תל השומר ועם הזמן החלו לבצע טיפולים גם בבתי חולים גדולים אחרים בארץ.

כיצד מטפל כירורג דם במטופליו

אחרי אבחון של הבעיה, מחליט הכירורג כיצד עליו לנהוג. האם הוא צריך לנקז את כלי הדם על מנת לאפשר זרימה של הדם בצורה נכונה, האם לבצע מעקף או השתלה של תקן אשר יתגבר על כלי דם פגומים.

בדרך כלל טיפול בכלי דם, מתבצע באמצעות ניתוחים, הכוונה לצנתורים, מעקפים וכן השתלות, כמו שציינו, בין השאר, השתלת בלון להרחבת כלי הדם. בנוסף, ישנם טיפולים שכוללים גם שליפה של כלי דם במקרה של קרישים או תסחיפים.

מלבד טיפול כירורגי, כאמור, יש גם טיפולים נוספים שמתבצעים, בעזרת תרופות שונות, בין היתר תרופות להורדת לחץ דם. כמובן שכל סוג ומאפיין של טיפול נקבע בהתאם למצבו של המטופל ונקבע על פי האבחון של הרופא, אשר כולל בדיקות, בפרט בדיקות דם, וכן צילומים פנימיים על פי הצורך, לפי מה שהרופא מוצא לנכון.

Uncategorized בריאות דיור מוגן ובתי אבות ירושה צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קינג צ'ארלס קוואליר לאימוץ – איך ניתן למצוא
כלבי קינג צ'ארלס קוואליר, הם כלבים אשר לא מעט אנשים מעוניינים לאמץ. כלב הקינג צ'ארלס הוא כלב ידידותי...
קרא עוד »
אוק 10, 2017
בחינת חלופות להשקעות פיננסיות מוקדמות
בתחום הפיננסים האישיים, החשיבות של השקעות פיננסיות מוקדמות מודגשת לעתים קרובות כאבן יסוד לביטחון...
קרא עוד »
דצמ 17, 2023
תובנות לגבי תכשיטים עם אלמנטים טבעיים
תכשיטים המעוטרים באלמנטים טבעיים הם בעלי קסם ומשמעות ייחודיים המהדהדים עם העונדים ברמה עמוקה יותר....
קרא עוד »
מרץ 04, 2024